måndag 2 oktober 2017

Svart kofta och trasmattesockar

Det vare sig färgglada eller höstinspirerade septemberprojektet blev klart i tid!

Stickcaféerna duggade tätt under månaden och det har bidragit till att koftan blev färdig!

Att fotografera svart verkar nästan omöjligt men det är olika mönsterbårder på oket och resten är slätstickat. I en annan färg hade mönstret kommit mer till sin rätt men nu är den i alla fall klar och det lär dröja innan jag stickar en svart kofta igen, även om det är användbart!


Ufo för okotber blir färgglatt så det förslår! Jag planerar att sticka klart ett par trasmattesockar till mig själv. På dessa har jag testat massa olika sätt att skarva sockgarnet på. Lärdomen är att jag i fortsättningen ska jag hålla mig till färdigrandat garn, det är knappast värt besväret att färgkombinera och trixa med så många färgbyten som jag haft här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar