torsdag 31 augusti 2017

September ufo

I morgon är det d en förste september det är galet vad tiden går fort. Det var sommar månad nyss. Vädret är dock det samma som det har varit hela tiden. Jag håller för fullt på med att försöka få klart augusti månads ufo och jag har ett par timmar på mig så jag hoppas att jag skall hinna.
 
September ufot kommer vara ett sittunderlag till ett av barnen. Vem har jag inte riktigt bestämt än. Jag hoppas att det skall vara så pass mycket garn att det räcker till ett till varje. Men månadens utmaning får vara att sticka det ena. Det skall dessutom tovas och det har jag aldrig gjort innan. Eller rättare sagt, jag har av misstag tovat innan, nu skall det ske medvetet. Jag började på sittunderlaget i juni men sen hände det inte så mycket. Nu börjar hösten komma och det kan vara skönt att ha ett underlag att sitta på när man är iväg. Garnet vann jag här i UFO bloggen tidigare i vår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar