lördag 15 april 2017

Jag hann

Inte för att månaden var slut men för att jag inte ville ta med tröjan till Provence. Just nu har vi närmare 25 grader i skuggan och en tröja i islandsgarn är inte förstaval på vad en tar på sig just nu. Jag hade inte heller så mycket plats i min kabinväska så tröjan fick stanna hos dottern i Nacka.
Kanske kommer jag att göra om halskanten. Den blev lite för lös enligt min smak, delvis för att jag inte hade en mindre sticka att sticka den med och kanske för att jag använde en för elastisk avmaskning. Men jag kan inget göra åt det förrän i början av maj och då kanske jag inte ens orkar bry mig om halskanter på höst- och vintertröjor. Tröjan är Stopover Sweater och du kan hitta länk till mönstret på min ravelrysida för tröjan. /Efwa

1 kommentar:

  1. Jag håller med dig om halskanten. Kanske ska du bara virka ihop den lite? Men snygg tröja!

    SvaraRadera