måndag 27 mars 2017

Februarivinst & fo för mars!

Vinsten för februari!

Sex nystan fint sockgarn "Fil á Tricoter Cortina" skänkt av Medea har flyttat in, Tack för detta! Vi får se vad det kan bli men mest troligt är sockar alternativt tunnare vantar, kanske i broken seed stitch?!


Mars ufo
Två par av Bohusstjärnan-vantarna blev färdigställda i veckan. De blå-vita är stickade i Sterk och de Grå-svarta i Tumi.

Vantarna är egen teststickning till en beskrivning som eventuellt är på g. Vi får se om jag tar tag i nedtecknandet. Troligtivs behöver jag sticka ett par till innan jag är riktigt nöjd, men det paret får allt vänta. Att upprepa samma stickning en gång kan vara ok men att ge sig på samma sak en tredje gång på raken är inte riktigt min grej.




Ufo i april blir troligtvis en påbörjad islandskofta/färötröja men jag återkommer med bild när jag bestämt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar