torsdag 14 december 2017

Färövantarna klara!

Färövantarna är äntligen klara! 

I somras var jag på Nordiskt sticksymposium på Färöarna, där deltog jag bl a i en workshop om färöiska stickmönster och traditioner. Kursen handlade om att sätta ihop och skapa något utifrån de färöiska stickmönstren och jag bestämde mig för att ett par vantar kunde bli bra. 
Navia, ett entrådigt ullgarn (möjligtvis1½-trådigt), valdes och jag kan erkänna att det var inte det roligaste garn jag stickat i. Tunt, skört, lösspunnet och stundtals med varierande grovlek, men oj vad det blommade ut fint efter tvätt och några få varv i torktumlaren!


Nu blir det ärmar på kaninkoftan! Jag följer "Kofta med Tålamodspåsen", Eva-Lotta Staffas KAL på FB. Den med en kofta till en nalle fast jag gör koftan till en kanin som önskat sig en rosa kofta i julklapp! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar